Kuidas ilusalongis muretult teenuseid nautida?

Kaunis ja puhas ilusalong ja viisakas teenindus on märksõnad, mida kliendina oluliseks peame, sest see tekitab tunde, et oleme sinna oodatud. Me usume, et ilusa kujunduse ja meeldivate inimeste keskel oleme väljaspool ohtu, sest selline näiliselt turvaline keskkond tagab kvaliteetse teenuse.

Tegelikult väljub meil kahjuks iga päev ilusalongidest terve hulk teenustes pettunud kliente. Nende tee viib salongist salongi ja nad usaldavad ennast üha uuesti järgmiste iluteenindajate hoolde, lootuses leida ootustele vastav lõpptulemus. Tihti piisabki kliendile juba heast välisest muljest, kuid medalil on ka teine pool –  tulemus ei taga kvaliteeti ega tervisele ohutut lõpptulemust.

Ebaõnnestunud iluprotseduuridest või nende tagajärjel tekkinud terviseprobleemidest räägitakse väga harva.

Paraku on ilusalongid, nagu kõik teised avalikud kohad, koduks bakteritele, viirustele, seentele ja teistele mikroorganismidele, kus kliendil on suur tõenäosus nakatuda alates seeninfektsioonidest kuni gripi ja hepatiidini. Õnneks aga on igal kliendil endal võimalik hinnata ilusalongi professionaalsust, kui osatakse märgata olulist.

Esimese vajaliku info kliendile annab iluteenindajale väljastatud erialane kutsetunnistus, mis peaks asuma salongis nähtaval kohal. Kutsetunnistus garanteerib valdkonna iluteenindaja kutseoskused vastavalt kutsesatandardis kirjeldatud erialstest teadmistest, kuni hügieenialaste teadmisteni välja.

Sertifikaadid või diplomid salongi seinal viitavad, et iluteenindaja on läbinud erinevaid koolitusi, aga ei anna garantiid, et iluteenindaja on omandanud kõik vajalikud erialased baaskutseoskused. Seda saab tõendada ainult riiklikul kutseeksamil, mille läbimisel saadakse eriala kutsetunnistus.

Lisaks kutsetunnistuse olemasolule tuleb kasuks kui veenduda, et salongis tervikuna peetakse kinni hügieenireeglitest. Mõned soovitused, millele kliendina tasub tähelepanu pöörata:

  • Tule kohale alati mõni minut varem, et jõuaksid tutvuda salongi üldise puhtusega, kus ettevaatlikuks võiksid teha näiteks räpased põrandad, üle ääre ajavad prügikastid või riiuleid kattev tolmukiht.
  • Palu näha desinfektsiooniplaani või tutvu, salongis olevate töövahendite puhastamise, desinfitseerimise ja steriliseerimise võimalustega.
  • Pediküüriteenuse pakkujad peavad pärast igat klienti puhastama ja desinfitseerima jalavannid ning puhastama põranda desinfitseeriva ainega. Kõik töövahendid peavad olema kõik ühekordsed või nõuetekohaselt puhastatud, desinfitseeritud ja steriliseeritud.
  • Küünetehniku ja maniküüri töölaud peab olema enne järgmise kliendi teenindamist tolmust puhastatud ja desinfitseeritud.  Kasutada võib vaid nõuetekohaselt steriliseeritud tööriistu – isegi küüneviilid ja küünehari tuleb desinfitseerida (vajaduse korral steriliseerida) või pärast iga kasutamist ära visata.
  • Salongis kasutatakse ühekordseid paberrätikuid nii kraanikausi juures, kui ka iluteenust pakkudes. Kõik korduvkasutatavad käterätikud, linad, salvrätikud, tuleb vahetada pärast iga klienti.
  • Veendu, et iluteenindaja töötleb enne teenuse pakkumist nii enda, kui kliendi käsi antiseptikuga. Usaldust suurendab ka isikukaitsevahendite kasutamine (kindad, mask, tööpõll), sest kui teenindaja hoolib iseendast, siis hoolib ta ka kliendist.
  • Kindlasti on igal teenusel oma õiglane hind. Liiga madal hind on ohumärk, et kõiki eelnimetatud nõudeid ei täideta (kui ei ole just tegemist praktikandi tööga, kes salongis praktiseerib ja kelle kulusid salong toetab).

Kui kõik eelnev on salongi ja iluteenindaja poolt tagatud, siis võib kindel olla, et selles salongis on seatud kliendi heaolu ja turvalisus tähtsaimale kohale ning saab südamerahuga nautida salongist saadud kaunist tulemust.